با تو خودم هستم |

می خواهم خودم باشم
خوراک RSS

تولد سوئدی و فیکا!

پنج شنبه ۹ آبان ۱۳۸۷

از مهمانی غافلگیرکننده شب تولدم که بگذریم، فیکا کردن و کیک تولد خوردن با همکارهای سوئدی خودش حکایتی است! کاملن تصادفی و تنها به خاطر اینکه عشق ام برای احتیاط یک کیک اضافه خریده بود که مبادا برای مهمان ها کیک کم باشد، من تصمیم گرفتم تولدم را توی دانشگاه هم جشن مختصری بگیرم. البته جشن که نمی شود گفت. دور هم جمع شدن بود و قهوه و چایی – من!- و کیک خوردن و از هر دری حرف زدن. این دور هم جمع شدن و قهوه خوردن با یا بدون کیک را سوئدی ها می گویند فیکا و این فیکا نقش خیلی مهمی در زندگیشان دارد. سوئدی بدون فیکا را هیچ کس نمی تواند تصور کند. به طور معمول توی محیط کار و طبق قانون وزارت کارشان که نمی دانم اسمش چیست دقیقن در دو مرحله کارکنان مراسم فیکا دارند یکی قبل از نهار و یکی بعدش که حدود های ساعت ده صبح و سه بعد از ظهر می شود. من کلن دارم به این نتیجه می رسم که سوئدی ها خیلی به همشهری های ما یعنی شیرازی ها شبیه هستند از لحاظی!

کیک را که آوردم رفتیم توی اتاق نهار خوری و من میخواستم کیک را ببرم که گفتند نه! باید صبر کنی ما برایت آواز بخوانیم. رسم است! من هم مثل ملکه ها نشستم و بقیه را تماشا می کردم که همه ایستاده برای من آواز سوئدی بلغور می کردند بدون زیر نویس! تمام که شد گفتم ترجمه؟! و این آهنگ گویا دو بخش داشت. بخش اول آرزوی اینکه من صد ساله شوم و بخش دوم اینکه اگر صد ساله شوی تو را شوت می کنیم! و این شوت کلمه دو پهلویی است که یک معنی اش این است که تو را هل می دهیم مثلن وقتی تو ویلچر هستی! و دومین معنی اش این است که می کشیمت و خلاص!

از آنا هم اتاقی ام هم یک هدیه گرفتم: کتاب آشپزی سنتی سوئدی که دستور پخت غذاهایی است که هرکدام در مناسبت های خاصی طبخ می شود. در ضمن می نمی دانم به چه مناسبت اما اسم این کیک، کیک پرنسس است! این را هم از همکارهایم شنیدم!

۱۱ دیدگاه »

سلام پریای عزیز… امیدوارم که همیشه شاد باشی خانم… خوشحالم که همکاران خوبی داری.. و همسری خوب ترین… آرزوی قلبی من همیشه شادی و موفقیت شما بوده است. و برای همه ما مایه غرور و افتخار است پیش رفتن و بیش داشتن ات… هم زندگی شخصی ات به کام دلتان باشد، هم زندگی آکادمیک ات پر از مقاله و ژورنال و البته دوست ها و همکارهای خوب

۹ آبان ۱۳۸۷ | ۵:۳۸ ب.ظ

این خانه تازه هم مارک باشد. چقدر پرنده دارد خانه ات… همیشه در پر پرواز داشتن باشی… گاه پر زدن در آسمان شعر هات را…. از من، از منی که یک کبوترم قبول کن… میلادت همیشه مبارک باشد. میلاد این خانه تازه ات هم با تاخیری زیاد مبارک… این که سهیم کنی دیگران را در کشف و شوق کشف هات… خوب است… لدت می برم از این که آسوده ای و پر از مهر و عشق…

۹ آبان ۱۳۸۷ | ۵:۴۲ ب.ظ

سلام تولدت میارک. نمی گی این اسکو بگذاری دل دل آدم شکمو مثل من آب می شه

۱۰ آبان ۱۳۸۷ | ۸:۱۸ ق.ظ

مبارکه !!!!! هم خونه ی جدید و سن جدید و فیکا میکا و این حرفا…………

۱۰ آبان ۱۳۸۷ | ۷:۴۹ ب.ظ
ali:

سلام سلام تولدت مبارک همیشه شاد باشی همیشه تولدت

۱۱ آبان ۱۳۸۷ | ۵:۰۴ ق.ظ
آیلار:

سلام.پریا جان تولدت مبارک. خوش میگذره بهتون؟ از اپل سفید چه خبر؟!!!
بهت سر میزنم باز.خوش و موفق باشید

۱۱ آبان ۱۳۸۷ | ۱۱:۳۸ ب.ظ

سلام
Happy Birth Day
Say hello

۲۳ آبان ۱۳۸۷ | ۹:۳۷ ق.ظ
مینا:

آخی ….
خیلی دلم برات تنگ شد میدونی واقعا برات آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم همیشه شاد باشی XXX

۲۴ آبان ۱۳۸۷ | ۸:۲۴ ب.ظ
مونا:

پریا جون سلام
تولدت مبارک!
من الان وبلاگتو دیدم.کلی وقت بود گم بود!
شاد و موفق و پیروز باشی!
miss you so much!

۱۹ آذر ۱۳۸۷ | ۴:۵۲ ب.ظ
سارا:

تولدت مبارک
همین عکس تار هم کافی بود که چهره دوست دیرینم را جلو چشمانم زده کند و در هوای خاطرات شیرینم با او هوایی تازه کنم

۲۳ آذر ۱۳۸۷ | ۱۱:۳۴ ق.ظ
مهدی:

سلام پریای عزیزم
دوستت دارم هر جا که باشی

۱۴ دی ۱۳۹۲ | ۳:۴۶ ب.ظ
نوشتن دیدگاه

طراحی شده توسط پریا کشفی(قبل از ارسال نامه لطفن ستاره ها را از آدرس ایمیل حذف کنید)